La publicitat s’introdueix dins les nostres llars d’una
forma no volguda, no ho podem evitar. Els publicistes avui són uns veritables
cracks, la seva inventiva és prodigiosa i enganxen els indefensos empresaris en
les hores més baixes, altrament, com els vendrien aquests anuncis tan
horrorosos?
Aquests cracks de la publicitat es deuen pensar que els
empresaris són imbècils (i potser sí que ho són) i els receptors de la seva
publicitat també ho són.
Els receptors de la publicitat estem indefensos, ho hem d’aguantar
peti qui peti. Però i els que la paguen aquesta publicitat, en són conscients
de les barbaritats que publiciten? I ho paguen perquè s’ho creuen, o aquests
empresaris es deixen entabanar perquè no tenen criteri?
Idees extravagants, frases que no volen dir res,
comparacions sense cap sentit, és el resultat de la banalitat d’aquesta gent
que amb els seus anuncis irriten els que se’ls han d’empassar a la televisió, a
la radio o a la premsa escrita.
A qui vol convèncer un anunci del Banc de Sabadell
després d’una sèrie de personatges coneguts que diuen coses des-connexes i quin
lema és: “ser on siguis”, què collons volen dir amb aquesta frase? Han passat
per l’escola primària els que l’han construït? I els que la paguen, saben
alguna cosa no de publicitat i dels motius perquè es mou la gent? En trobaríem d’altres
perles, com “persones al servei de persones”, o “vols ser banquer”.
Hisenda promou una campanya per convèncer que hem de
pagar impostos. Estableix una cadena de beneficis, si tu pagues impostos, el
teu veí podrà accedir a no se què. L’escena final, que tots tenim al cap,
hauria de ser, si tu pagues impostos el PP podrà embutxacar-se comissions i
Rajoy podrà —presumptament— percebre extra-sous en un sobre.
Ara surt la muntanya del Montseny que parla. Amb una cosa
tant extravagant que promociona ni sé què, perquè només de veure-ho em pixo de
riure i no em puc concentrar en el missatge. On volen anar amb aquest missatge?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada