dimarts, 1 de novembre del 2016

Publicistes



La publicitat s’introdueix dins les nostres llars d’una forma no volguda, no ho podem evitar. Els publicistes avui són uns veritables cracks, la seva inventiva és prodigiosa i enganxen els indefensos empresaris en les hores més baixes, altrament, com els vendrien aquests anuncis tan horrorosos?
Aquests cracks de la publicitat es deuen pensar que els empresaris són imbècils (i potser sí que ho són) i els receptors de la seva publicitat també ho són.
Els receptors de la publicitat estem indefensos, ho hem d’aguantar peti qui peti. Però i els que la paguen aquesta publicitat, en són conscients de les barbaritats que publiciten? I ho paguen perquè s’ho creuen, o aquests empresaris es deixen entabanar perquè no tenen criteri?
Idees extravagants, frases que no volen dir res, comparacions sense cap sentit, és el resultat de la banalitat d’aquesta gent que amb els seus anuncis irriten els que se’ls han d’empassar a la televisió, a la radio o a la premsa escrita.
A qui vol convèncer un anunci del Banc de Sabadell després d’una sèrie de personatges coneguts que diuen coses des-connexes i quin lema és: “ser on siguis”, què collons volen dir amb aquesta frase? Han passat per l’escola primària els que l’han construït? I els que la paguen, saben alguna cosa no de publicitat i dels motius perquè es mou la gent? En trobaríem d’altres perles, com “persones al servei de persones”, o “vols ser banquer”.
Hisenda promou una campanya per convèncer que hem de pagar impostos. Estableix una cadena de beneficis, si tu pagues impostos, el teu veí podrà accedir a no se què. L’escena final, que tots tenim al cap, hauria de ser, si tu pagues impostos el PP podrà embutxacar-se comissions i Rajoy podrà —presumptament— percebre extra-sous en un sobre.
Ara surt la muntanya del Montseny que parla. Amb una cosa tant extravagant que promociona ni sé què, perquè només de veure-ho em pixo de riure i no em puc concentrar en el missatge. On volen anar amb aquest missatge?